Mors Dag

IMG_0314
Går genom ett tyst och nyvaknat Löddeköpinge. Solen på väg upp, värmen stiger, några få cyklister på vägarna, lite trötta hundägare går sin runda, någon på väg att köpa frukostbullar medan andra redan lägger sista handen på den nytvättade bilen.

Efter några dagars ledighet smyger sig behovet av att planera för kommande veckor upp innan sommarledigheten får påbörjas – vare sig jag vill det eller ej – för nu händer stora saker!

Studenten – tänk att vi har kommit så långt med äldsta barnet 😊

Budgetförhandling i kommunfullmäktige – givetvis samma dag … 😬

Långväga gäster – som kommer att få hjälpa till med det sista studentfixet eftersom just jag inte kommer vara på plats pga av ovan … vilket mottagande av vänner 😳

Innan det ska en av de största golftävlingarna – Nordea Masters – avgöras på Barsebäck golfbana. Märkligt kanske att jag ska vara caddie åt Kävlinges KSO (med andra ord inte min partikamrat) i Pro Am-tävlingen, men här ska kommunens färger representeras och försvaras och det kräver både mod och styrka men även blocköverskridande samarbete. Efter att ha läst hur oerfarna caddies har gjort bort sig genom tiderna så undrar jag verkligen hur detta ska gå – men skam den som ger sig – vinnarskalle har vi båda så ett motstånd ska vi ge i alla fall …

Innan jag hinner börja min planering smyger yngsta sonen fram med famnen full av blommor … inte ett öga torrt hos denna mamma i alla fall … planeringen får vänta lite till – Trevlig Mors dag 🌹!

Kommentera

